W branży marketingowej odzież jest takim samym nośnikiem reklamowym jak wizytówki, foldery, bilbordy, długopisy i inne gadżety. Dzisiejsze możliwości techniczne pozwalają umieścić na koszulkach, bluzach, spodniach, czapkach i innych elementach garderoby dowolną treść, np. logo, śmieszny rysunek, ciekawe hasło, slogan reklamujący dany podmiot.
Poprzez nadruki na odzieży firma może zwiększyć swoją rozpoznawalność. W branży marketingowej mówi się, że trzeba dotrzeć do świadomości odbiorców, czyli kolejnych osób potencjalnie zainteresowanych produktami danego przedsiębiorstwa. Chodzi bowiem o to, aby możliwie wielu ludzi dowiedziało się o istnieniu podmiotu i zainteresowało się jego ofertą. Taki cel można osiągnąć, jeśli jest się widocznym.
Ubierając pracowników w odzież reklamową albo wręczając potencjalnym konsumentów przy różnych okazjach (promocje, konkursy, happeningi) koszulki czy czapeczki, firma eksponuje się, czyli wystawia na widok publiczny. Dzięki temu odbiorcy kojarzą jej nazwę, logo, barwy, dowiadują się o istnieniu strony internetowej.
Zapewne część osób zrobi użytek z tych informacji i gdy pojawi się u nich potrzeba, którą może zrealizować dany zakład (bo np. sprzedaje sprzęt IT, wykonuje remonty, handluje karmą, montuje filmy, świadczy usługi zdrowotne), to się do niego zgłosi. W związku z tym warto na ubraniach umieszczać dane teleadresowe (np. nr telefonu, stronę www, adres siedziby) i jakieś hasło, slogan, który wywołuje skojarzenia z ofertą, asortymentem. Dzięki temu odbiorcy będą wiedzieć, że dana firma działa w danej branży i oferuje to i to.